Hallo aus Berlin!

Nu tänkte jag lägga upp lite bilder från klassresan till Berlin! Säger bara some sauce...

Onsdag 16.3

Tog tidiga färjan till Sverige och sen buss till Arlanda. Där vänta vi ganska länge och sen tog vi flyget till Berlin! När vi kom fram till Schönefeldt flygplats så tog vi först buss och sen tunnelbanan till vårt hostel. Efter att vi fått vara rum så gick vi till en italiensk restaurang där Weine och Berit fick pizzadeg på sig x)

Torsdag 17.3

Då hade vi sämst väder med regn men senare på dagen blev det bättre! Vi gick på museum och var till Checkpoint Charlie, Brandenburger Tor(där vi fick ringa efter ambulans och "masken" uppkom), åt goda donuts och Weine beställde some sauce.

Fredag 18.3

Vi var till east side gallery(muren), olympiastadion(som inte ens var öppen:P) och madame tussauds. Madame tussauds var riktigt najs men de hade gärna fått vara mera kändisar där. Åt middag på en jättegod grekisk restaurang.

Lördag 19.3

Knut

Var till Berliner Zoo där stackars Frida fick åka rullstol och så hann vi se Knut innan han dog... Sen for vi till tvtornet. Det var häftigt för man såg absolut hela Berlin och det är verkligen ingen liten stad men tornet var ju typ 206 meter också. På kvällen åt vi på den grekiska restaurangen igen men den här gången med hela klassen.

Söndag 20.3

Sista dagen hann vi bara äta frukost och packa sen for vi med tunnelbana och buss till Schönefeldt. Där måste vi inga vänta lika länge som på Arlanda som tur var. Efter den korta flygturen(ca. 1h 20min) tog vi tåg till Sthlm -> buss till Grisslehamn.

Och det var vår roliga klassresa! Hade verkligen jätteroligt och nu har vi massa interna skämt x)